­

MESSENGER

">

LIKE US ON Facebook

Σάββατο 30 Ιουλίου 2016

Χαμηλή αυτοεκτίμηση.





Πως δημιουργείται η χαμηλή αυτοεκτίμηση στην παιδική ηλικία


1. Συνεχείς τιμωρίες


2.Η αποτυχία να εκπληρώσεις τα στάνταρ των γονιών.


3.Η υπερβολική έμφαση στην βαθμολογία, οι αυστηρές τιμωρίες και η λεκτική επίπληξη στις βαθμολογικές/σχολικές αποτυχίες.


4. Η έλλειψη ενθάρρυνσης, ζεστασιάς, επιβράβευσης, αληθινού ενδιαφέροντος.


5.Η αναντιστοιχία ανάμεσα σε συμπεριφορές και τιμωρίες.


6.Η έλλειψη σαφών ορίων και συνεπειών.


7.Το να είσαι αποδέκτης του στρες και του θυμού των άλλων.


8.Το να είσαι απομονωμένος από την ομάδα, τους συνομηλίκους.


9.Η έλλειψη δεξιοτήτων διεκδικητικότητας.


10. Η απουσία επιτυχούς διαχείρισης των αρνητικών εμπειριών μέσα στην οικογένεια και το σχολείο.


11.Κάθε είδους κακοποίηση-σωματική, λεκτική, ψυχολογική.


12. Η απαίτηση από εμάς τους ίδιους ή τους γονείς μας να είμαστε «τέλειοι».


13. Η σύγκριση με άλλα άτομα.


14. Ελλειψη αποδοχής άνευ όρων.


15. H έλλειψη εμπιστοσύνης των γονιών στα παιδιά.


16. Οι γονείς υπονομεύουν τις προσπάθειες του παιδιού για ανεξαρτητοποίηση: καταδικάζουν και ειρωνεύονται τις γνώμες και τις απόψεις των παιδιών, υποτιμούν/ειρωνεύονται τις αποφάσεις τους.


17.Οι γονείς επεμβαίνουν και δίνουν πολλές συμβουλές και οδηγίες στα παιδιά όταν αναλαμβάνουν μια υποχρέωση.


18. Ο έπαινος δίνεται ως μέθοδος ελέγχου: Τα παιδιά διδάσκονται ότι είναι αξιαγάπητα μόνο όταν κάνουν αυτό που αποφασίζουμε εμείς ότι είναι καλό.


19.Φωνές: Ταπεινώνουν, εξευτελίζουν, δεν διδάσκουν σεβασμό.


20.Υπερπροστασία: Δημιουργεί φοβισμένες, άτολμες, εξαρτημένες, ανασφαλείς,με αισθήματα ανεπάρκειας και χαμηλής αποτελεσματικότητας προσωπικότητες.


Τα άτομα με χαμηλή αυτοπεποίθηση αισθάνονται ότι είναι:

 Άσχημοι, αποτυχημένοι ή ανεπιθύμητοι 

Απόρριψη από τους άλλους, ακόμα και όταν λαμβάνουν αντίθετα μηνύματα 

Είναι συνήθως υπερευαίσθητα και ντροπαλά

Δυσκολεύονται να πάρουν αποφάσεις 

Κλείνονται στον εαυτό τους και απομονώνονται 

Περιαυτολογούν γιατί προσπαθούν να πείσουν τους άλλους για την αξία τους

Η κάλυψη της ανασφάλειας τους είναι βασισμένη πάνω στην υπερβολική προβολή τους

Προσπαθούν να αντιγράψουν και να μιμηθούν άλλους που θεωρούν επιτυχημένους


Τα άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση χαρακτηρίζονται από:


 Αισθήματα κατωτερότητας και ανασφάλειας

 Δυσκολία κοινωνικής ένταξης – μειωμένες κοινωνικές δεξιότητες άρα αισθήματα μοναξιάς

Υπερβολική ευθιξία και χαμηλές αντοχές στις συντροφικές σχέσεις

 Υπερβολική ενασχόληση με αυτό που οι άλλοι σκέπτονται για αυτούς 

 Αναζητούν συνεχώς επιβεβαίωση της αξίας τους

 Άγχος- αισθήματα απογοήτευσης

 Επικέντρωση στα αρνητικά στοιχεία μιας κατάστασης

 Έλλειψη εμπιστοσύνης στις προσωπικές τους απόψεις

  Αναπάντεχες εκρηκτικές συμπεριφορές

  Διαταραχές στη συγκέντρωση, τον ύπνο και τη διατροφή

  Συναισθήματα μελαγχολίας και κατάθλιψης όταν βιώσουν απόρριψη

  Διαρκή αμφισβήτηση της προσωπικής τους αξίας και επάρκειας


Oι άνθρωποι με χαμηλή αυτό-εκτίμηση προσπαθούν να κρύψουν/να αντισταθμίσουν,να εξαφανίσουν τα αισθήματα κατωτερότητας με τις ακόλουθες συμπεριφορές:

Είναι αλαζονικοί

Επικριτικοί

Ευθυνόφοβοι

Εγωκεντρικοί

Ζηλόφθονοι

Κλειστόμυαλοι και μοιρολάτρες




Related Posts:

  • ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ 2 Ανακατευθύνοντας τις παρορμήσεις του παιδιού. Από καιρό σε καιρό είμαστε υποχρεωμένοι να παρέμβουμε στη δραστηριότητα του παιδιού μας, όταν φοβόμαστε ότι  είτε κάποιο πρόσωπο ή ένα αγαπημένο μας αντικειμένου μπορ… Read More
  • ΑΥΤΟΕΛΕΓΧΟΣ: το προαπαιτούμενο για την επιτυχία της γονικής οριοθέτησης Ένα από τα κύρια γονικά καθήκοντα είναι να βοηθήσουν τα παιδιά τους να καλλιεργήσουν τον αυτοέλεγχο. Οι εξωτερικές απαγορεύσεις και τα όρια εσωτερικεύονται, ενσωματώνονται στο σύστημα αξιών του μελλοντικού ενηλίκου και διαμο… Read More
  • ΝΤΡΟΠΙΑΣΜΑ:Η φάμπρικα των ενοχων        1.Ένα 18 μηνών παιδί έχει πάει σε ένα εστιατόριο με τον πατέρα και τον θείο της. Ο πατέρας της πηγαίνει στο μπαρ,αφήνοντας το παιδί με το θείο στο τραπέζι. Το παιδί κατεβαίνει από το… Read More
  • ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ 1 ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ -Δεν είναι ένα έτοιμο σετάκι κανόνων, το οποίο εν είδει πασπαρτού, το εφαρμόζουμε παντού και πάντα. -Δεν είναι μια λίστα με things to do, που πρέπει να το μάθω απέξω. -Δεν είναι μια μανιέρα σ… Read More
  • Πειθαρχία και τιμωρία ή οριοθέτηση και συνέπειες; Μια κοινωνία αποκτηνώνεται πολύ περισσότερο από τη συνήθη πρακτική της ποινής παρά από το περιστασιακό φαινόμενο του εγκλήματος. Όσκαρ Ουάιλντ Παρατηρώντας τις πρακτικές διαπαιδαγώγησης μέσα στο πλαίσιο των σχολείων … Read More